Moje slová sa, žiaľbohu, potvrdili: SkyEurope, jedna z firiem, ktorá žiadala zamestnancov, aby ju zachránili (t.j. v tomto prípade aby súhlasili s odkladom vyplatenia miezd), skrachovala. Podľa môjho názoru nebola šanca, aby zamestnanci zachránili potápajúcu sa firmu, ktorú jej majitelia a manažéri neboli schopní udržať (dlhodobo odkladali reštrukturalizáciu, špekulovali, nevedeli sa dohodnúť). Teraz zamestnanci, ktorí súhlasili s odložením výplat pravdepodobne už nikdy svoje peniaze neuvidia.
Pre dobrotu - na žobrotu, ako sa hovorí. Ale je to najmä o tom, ako si zamestnávatelia vždy spomenú na zamestnancov a na to, že sú súčasťou firmy hlavne keď je zle. Kým je dobre, tak ich neberú ako súčasť - a hlavne nie ako rovnocenných partnerov, ktorými však bezpochyby musia byť, ak má organizácia a celý obchod fungovať dobre a prospešne pre všetky zúčastnené strany.
Zamestnanci, ktorí prišli "vďaka" SkyEurope o svoje peniaze (bez ohľadu na to, či sa jedná o veľkú alebo malú sumu), majú môj úprimný súcit. Zároveň si zamestnancov dovolím vyzvať, aby si vzali z tejto situácie ponaučenie, pevne verím, že to urobia.
Držím im palce a prajem im, aby si našli zamestnávateľa, ktorý ich bude vždy považovať za partnerov.
Tu sú odkazy na predchádzajúce články súvisiace s touto témou.
Majú zamestnanci kvôli kríze pracovať zadarmo? 1. časť.
Majú zamestnanci kvôli kríze pracovať zadarmo? 2. časť.
Majú zamestnanci kvôli kríze pracovať zadarmo? 3. časť.
Je doba veľkých zmien - aj v zamestnaneckej oblasti