05 júla 2009

Majú zamestnanci pracovať kvôli kríze zadarmo? 3 časť.

Tentokrát len v krátkosti: British Airways idú dolu vodou a to aj napriek tomu, že sa tisíce zamestnancov zriekli podstatnej časti svojho platu. Ak firma pôjde do konkurzu, oni o svoje peniaze prišli zbytočne a mnohí prídu aj o prácu. Očakával som, že také opatrenie nepomôže, pretože príčinou problémov firmy nie sú platy zamestnancov.

 

Ale toto nie je len o British Airways.

 

Varujem všetkých zamestnancov, ktorých budú ich zamestnávatelia presviedčať o tom, že pomôžu firme alebo ju dokonca zachránia, ak sa zrieknu časti alebo celých platov počas určitého obdobia. Je to hlúposť a nefunguje to, akurát manažéri môžu investorom ukázať, že "dosiahli úspory" a teda, že "efektívne bojujú so zlou situáciou" a "snažia sa ju vyriešiť".

 

Vaše platy krízu nezavinili, nenechajte sa pripraviť o zaslúženú odmenu za svoju prácu. Robte svoju prácu ako najlepšie viete, jednajte slušne a férovo s kolegami a so zákazníkmi - to je spoľahlivý spôsob ako pomôcť firme. Samozrejme, že aj manažment sa musí snažiť inak bude takéto úsilie zbytočné.

 

Alebo začnite pomýšľať na zmenu zamestnávateľa - aj keď to môže vyzerať ako krok do neistoty, verte tomu, že v budúcnosti sa vám to vyplatí.

 

Bookmark and Share